Starsy.se

Starsy drivs av Starsy AB som har sitt säte i Malmö. Företagets adress är Villekullagatan 55, 212 45 Malmö. Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mejl till info@starsy.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss så snart vi kan.

Beställning

Du som kund måste alltid acceptera villkoren för att kunna beställa varor. Personer som inte fyllt 18 år har inte rätt att beställa varor från oss utan målsmans godkännande. När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om vald skomodell, pris, fakturerings- och leveransadress. Är det något som inte stämmer i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@starsy.se

Priser

Alla priser i webbutiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset. Det kan förekomma fel i den information som ges avseende lagerstatus och/eller priser för olika skomodeller. Om en vara är slutsåld, har utgått eller av annan anledning inte finns tillgänglig har Starsy AB rätt att häva ett ingånget köpeavtal med kunden.

Betalning

Kunden kan använda följande betalningsmetoder vid betalning för varorna: Kortbetalning via VISA, MasterCard, Maestro och Eurocard, Klarna faktura eller Klarna delbetalning och direktbetalning via bank.

För att handla mot Klarna faktura måste kunden vara över 18 år. Kunden får inte ha några betalningsanmärkningar och/eller tidigare obetalda krav från Klarna.

Om en kortbetalning godkänns kommer beloppet att reserveras omgående och kunden får en orderbekräftelse skickad till angiven e-postadress.

Vid eventuell retur återbetalas pengarna till samma kort som betalningen genomfördes med. Om en kortbetalning inte godkänns kommer beställningen att annulleras. Har kunden frågor angående detta ska denne kontakta sin bank eller kortleverantör.

FRAKTKOSTNAD OCH LEVERANSTID

I priset ingår alltid fri frakt till valfri adress inom Sverige. 

Leveranstiden är mellan 2–3 veckor från att en orderbekräftelse mottagits. Om leveranstiden överstiger den normala leveranstiden blir du meddelad om försening.

Ej uthämtade paket

Paketen levereras till Postnords utlämningsställen där paketet ligger kvar och väntar på att du ska hämta ut det. Du har 14 dagar på dig innan det går i retur till oss. 

Om varan går i retur efter ovan angiven tidsfrist debiteras kunden en avgift på 200 kr + moms för kostnader hänförliga till Starsys administration, frakt, returfrakt och hantering. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

Byte

Vid byte av en order måste du lägga en ny order i webbshoppen på den nya storleken och returnera produkten du vill byta. Du skickar tillbaka den artikel du önskar byta genom att först kontakta oss för att motta en returfraktsedel.

Ångerrätt, retur och byte

Konsumenter har alltid 14 dagars ångerrätt enligt distans- och hemförsäljningslagen från den dagen du mottagit varan.

Du behöver meddela om du ångrar ditt köp. Det gör du lättast genom att mejla till oss på info@starsy.se. Vi svarar inom 48 timmar och kommer att skicka ett returformulär som ska fyllas i med vidare instruktioner om returadress. Anledning till att du ångrat ditt köp behöver anges.

För möjlighet till full återbetalning krävs att skorna är oanvända. Du får givetvis prova skorna om de passar men vid retur ska skorna vara i ursprungligt skick och den ska vara oskadad och returneras i sin originalkartong. Kunden är skyldig att ersätta Starsy AB. I de fall de returnerade skorna blivit använda i en större omfattning än som krävs för att undersöka varan kan avdrag för värdeminskning tillämpas eller ångerrätt nekas. Då får du som konsument stå för returkostnad och eventuell återsändning om varan önskas åter.

Du står själv för returfrakt, enklast använder du vår returfraktsedel. En avgift på 200 kr + moms för returfrakt och administration. Du är skyldig att paketera och hantera varan på ett sätt som gör att den inte kan skadas under transporten. Din återbetalning sker inom 14 dagar från det att vi fått din beställning i retur.

REKLAMATIONER

Starsy ansvarar för att varor som levereras går i väg i felfritt skick. Skulle ändå varan vara trasig eller felaktig när den kommer fram ska Starsy kontaktas innan varan returneras. Vi följer konsumentköplagen vilket innebär att du har 3 års reklamationsrätt. Felet ska anmälas snarast eller så snart felet borde ha upptäckts. Att anmäla fel inom 2 månader anses alltid inom skälig tid. Starsy måste bevisa i det fall felet inte varit ursprungligt de 6 första månaderna, därefter är det du som måste bevisa att felet varit där från början eller att det beror på ett produktionsfel. Eventuell transportskada bör noteras i samband med utlämningen. En transportskada behandlas på samma sätt som övriga reklamationer. Vid en godkänd reklamation debiteras ingen returfrakt och eventuella frakt- och fakturaavgifter i samband med köpet återbetalas. Enklast är att du vid en reklamation vänder dig till oss på info@starsy.se. Vi kommer be om bifogade bilder för samtliga reklamationer.

Starsy följer Distanshandelslagen och Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och beslut.